125Procent | project-campagne-jonge-mantelzorgers-slider
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent

Campagne #IKZORGOOKVOORMEZELF

Van 5 t/m 11 juni 2017 vond in Amsterdam de Week van de jonge mantelzorger plaats. Een week waarin aandacht werd besteed aan jongeren die zorgen voor bijvoorbeeld hun vader, moeder, broer, zus of ander ziek familielid. Jonge mantelzorgers zijn vooral bezig met ”het zorgen voor”. Vaak lijden hun schoolprestaties hieronder en houden ze weinig tijd over voor een sociaal leven en hobby’s.

Parallel aan de activiteiten en bijeenkomsten die door de hele stad werden georganiseerd, ontwikkelde 125Procent voor de gemeente Amsterdam, net als in 2016, een grote online en offline bewustwordingscampagne. De campagne was breder opgezet dan vorig jaar en richtte zich naast jongeren bijvoorbeeld ook op ouders, hulpverleners en docenten. De insteek van de campagne was tweeledig: aandacht en erkenning vragen voor jongeren die jonge mantelzorger zijn én jonge mantelzorgers laten zien dat ze er niet alleen voor staan.

Een van de hoogtepunten van de campagne was de door 125Procent en rapper Gerzon Soenarto (Gizza5000) geproduceerde videoclip ‘Alleen’, waarin hij over zijn eigen verleden als jonge mantelzorger rapt en jongeren oproept om hulp en steun te zoeken.

Daarnaast bestond de campagne uit een informatiepagina (www.ikzorgookvoormezelf.nl), waar jonge mantelzorgers terecht kunnen voor informatie en hulp, gecombineerd met een groots opgezette social mediacampagne (#ikzorgookvoormezelf) op Facebook en Instagram. Ook werden op veel scholen in de stad posters en flyers verspreid. Dankzij de crossmediale communicatie wist 125Procent via meerdere platforms meer dan 60.000 jongeren, ouders, buren, docenten en professionals te bereiken. De combinatie van bewustwording bij zowel de doelgroep als het netwerk, maakte de campagne dit jaar nog krachtiger.

Video

De klantervaring

  • Alan is een persoon die denkt in oplossingen! Met 125Procent zet hij zich voor de volle 100 procent in voor maatschappelijke vraagstukken. Mij heeft hij geholpen bij het ontwikkelen van mijn eigen stichting. Dit is gelukt dankzij zijn begeleiding en jaren van ervaring.

    Rabab Hammiche
    Rabab Hammiche Oud-jongerenambassadeur
  • 125Procent heeft het juiste gevoel voor het doel dat je voor ogen hebt: inspiratie met visie.

    Irma Smits
    Irma Smits Gemeente Den Haag, Bureau Ooievaarspas
  • Een bedrijfsinstructiefilm, net even anders gemaakt waardoor hij in heel Central Europe te gebruiken was.

    Quirien Janssen
    Quirien Janssen PMO Global Portal Services ING Bank
  • Quote van een student: "De gastdocent Alan Bredenhorst vond ik het meest inspirerend. Hij is 40 jaar, maar jong van geest. Ik hoop dat ik er over 20 jaar ook zo bij sta." Daar heb ik als docent niets aan toe te voegen.

    Mieke Klaver
    Mieke Klaver Lecturer at The Hague University
  • Op 125Procent kan je altijd rekenen. Het hele team voegt veel toe aan ieder project met hun drive, creativiteit, enorme kennis op hun vakgebied en een hele hoge schakelsnelheid.

    Linda Frietman
    Linda Frietman Founder and CEO of IamProgrez
  • 125Procent is bijzonder sterk in het bedenken van methodieken die bedrijven verder kunnen helpen op allerlei beleidsmatige vlakken. De sessies waarin de methodieken worden toegepast worden op een gestructureerde, prettige manier geleid.

    Otto van de Sanden
    Otto van de Sanden Directeur Attacom Jongerencommunicatie
  • Bij de Haagse Jongerenambassadeurs krijgen jongeren de mogelijkheid om actie te ondernemen. Ze krijgen de ruimte om het beste uit zichzelf te halen. Op deze manier zijn meerdere wethouders 'wakker' geschud, om ze te laten luisteren naar de jongeren in de stad.

    Boudewijn Trompert
    Boudewijn Trompert Strategisch manager at DPM | groep
  • Al vijftien jaar werk ik samen met Alan. Hij produceert met zijn bedrijf 125Procent vakkundig evenementen. Zijn kennis van de Haagse kaart en nooit aflatende enthousiasme om doelgroepen te ontdekken en te betrekken is een groot goed.

    Susan de Kruiff
    Susan de Kruiff Kunst- en cultuurmakelaar
  • Ik heb Alan leren kennen als projectleider met hart en ziel. Zeer betrokken en creatief. Een harde werker en een goede klik met de doelgroep.

    Martijn Dahmeijer
    Martijn Dahmeijer Gemeente Den Haag, hoofd beleid SZW
  • Alan en zijn team zijn altijd creatief, inventief en snel met het realiseren van de vraag.

    Scarlett van Keerberghen
    Scarlett van Keerberghen Coca Cola Enterprises BV

Posters & Flyers

Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Gerelateerde projecten

Voer je zoekopdracht in en druk op Enter om te zoeken