Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent

#IKZORGOOKVOORMEZELF

Van 3 t/m 10 juni 2016 was het de Week van de jonge mantelzorger. Een week waarin aandacht werd besteed aan jongeren die zorgen voor bijvoorbeeld hun vader, moeder, broer, zus of ander ziek familielid. Jonge mantelzorgers zijn vooral bezig met ”het zorgen voor”. Vaak lijden hun schoolprestaties hieronder en houden ze weinig tijd over voor een sociaal leven en hobby’s.

125Procent ontwikkelde voor de gemeente Amsterdam een campagne die jongeren laat zien wanneer je jonge mantelzorger bent en dat je er als jonge mantelzorger niet alleen voor hoeft te staan. De campagne bestond uit radiocommercials op FunX, digitale posters op de grote (metro)stations, posters in wel vijftig bussen, een informatiepagina die door het gebruik van dezelfde naam als de campagne hashtag ”#ikzorgookvoormezelf” extra exposure heeft gekregen www.ikzorgookvoormezelf.nl , Facebook- en Instagram-advertenties en een campagneteam dat op meer dan zestig scholen posters en flyers verspreidde.
Met de campagneslogan #ikzorgookvoormezelf werden meer dan 40.000 jongeren van 12 t/m 18 jaar bereikt.

Deze inspirerende campagne loopt online nog door tot eind juni 2016. Jongeren worden aangespoord om met iemand te gaan praten over hun situatie. Want zorgen doe je niet alleen!

Dankzij de crossmediale communicatie heeft 125Procent niet alleen via meerdere platforms de doelgroep weten te bereiken, maar daarnaast ook docenten, coaches, ouders en bijvoorbeeld buren van jonge mantelzorgers aangesproken. Door het bereiken van de mensen die een belangrijke rol spelen in het leven van jonge mantelzorgers, maakt 125Procent deze campagne nog krachtiger, en de stap om daadwerkelijk met elkaar over het onderwerp te praten kleiner.

Video

De klantervaring

  • Alan is een persoon die denkt in oplossingen! Hij zet zich voor de volle 100 procent in voor maatschappelijke vraagstukken. Hij heeft mij geholpen bij het ontwikkelen van mijn eigen stichting. Dit is gelukt dankzij zijn begeleiding en jaren van ervaring.

    Rabab Hammiche
    Rabab Hammiche Oud-jongerenambassadeur
  • 125Procent heeft het juiste gevoel voor het doel dat je voor ogen hebt: inspiratie met visie.

    Irma Smits
    Irma Smits Gemeente Den Haag, Bureau Ooievaarspas
  • Een bedrijfsinstructiefilm, net even anders gemaakt waardoor hij in heel Central Europe te gebruiken was.

    Quirien Janssen
    Quirien Janssen PMO Global Portal Services ING Bank
  • Quote van een student: "De gastdocent Alan Bredenhorst vond ik het meest inspirerend. Hij is 40 jaar, maar jong van geest. Ik hoop dat ik er over 20 jaar ook zo bij sta." Daar heb ik als docent niets aan toe te voegen.

    Mieke Klaver
    Mieke Klaver Lecturer at The Hague University
  • Op Alan kan je altijd rekenen. Hij voegt veel toe aan ieder project met zijn drive, creativiteit, enorme kennis op zijn vakgebied en een hele hoge schakelsnelheid.

    Linda Frietman
    Linda Frietman Founder and CEO of IamProgrez
  • Alan is bijzonder sterk in het bedenken van methodieken die bedrijven verder kunnen helpen op allerlei beleidsmatige vlakken. Daarnaast leidt hij sessies waarin de methodieken worden toegepast op een gestructureerde, prettige manier.

    Otto van de Sanden
    Otto van de Sanden Directeur Attacom Jongerencommunicatie
  • In zijn werkzaamheden als Projectleider bij de Haagse Jongerenambassadeurs geeft hij jongeren de mogelijkheid om actie te ondernemen. Hij biedt hen de ruimte om het beste uit zichzelf te halen. Op deze manier heeft Alan meerdere wethouders 'wakker' geschud, om ze te laten luisteren naar de jongeren in de stad.

    Boudewijn Trompert
    Boudewijn Trompert Strategisch manager at DPM | groep
  • Ruim tien jaar werk ik samen met Alan. Alan produceert vakkundig evenementen. Zijn kennis van de Haagse kaart en nooit aflatende enthousiasme om doelgroepen te ontdekken en te betrekken is een groot goed.

    Susan de Kruiff
    Susan de Kruiff Kunst- en cultuurmakelaar
  • Ik heb Alan leren kennen als projectleider met hart en ziel. Zeer betrokken en creatief. Een harde werker en een goede klik met de doelgroep.

    Martijn Dahmeijer
    Martijn Dahmeijer Gemeente Den Haag, hoofd beleid SZW
  • Alan en zijn team zijn altijd creatief, inventief en snel met het realiseren van de vraag.

    Scarlett van Keerberghen
    Scarlett van Keerberghen Coca Cola Enterprises BV

Posters & Flyers

Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Campagne Jonge Mantelzorgers 125Procent
Gerelateerde projecten

Voer je zoekopdracht in en druk op Enter om te zoeken