Impact meten
Bij 125Procent vinden we dat impact aantoonbaar moet zijn. We stellen onszelf daarom kritische vragen over de impact die we willen en verwachten te maken.
- Levert de impact daadwerkelijk verbetering op in het leven van de doelgroepen waar we mee werken?
- Krijgen ze inderdaad meer kansen en verhogen we hun kwaliteit van leven?
- Dragen we daadwerkelijk bij aan een sterkere, meer betrokken en inclusievere maatschappij?
Zulke fundamentele onderzoeksvragen zijn complex. Daarom werken we met de 125Procent Aanpak voor impact: een handzame, bewezen effectieve methode van 125Procent om sociale impact in beeld te brengen, te onderzoeken én het resultaat aan te tonen. Want met aantoonbare, onderbouwde impact maak je echt het verschil!
Aanpak voor impact
Met onze Aanpak voor impact kan je inzichtelijk krijgen welke impact je wilt bereiken met jouw organisatie of project, hoe je dat denkt te gaan doen en of en waarom dit is bereikt. Wij helpen de impact van de ambities in beeld te brengen, zichtbaar te maken en te vergroten.Deze impact meten is dan belangrijk. Hier kun je van leren, daarop de beoogde strategie bijsturen en vervolgens rapporteren en communiceren.
Met onze Aanpak voor impact sturen we op impact. Onze aanpak zorgt voor focus binnen het team op die impact, een leidraad voor de dagelijkse uitvoering en een basis om inspanningen en resultaten te monitoren en te reageren op ontwikkelingen.
Met onze Aanpak voor impact bewijs je ook de ‘Impactclaim’, oftewel je missie.
6 fases om impact te realiseren
125Procent heeft 6 fases ontwikkeld die gezamenlijk de Aanpak voor impact zijn:
- Inspireren op impact
- Impactorganisatie bouwen
- Impact doelen bepalen / Impact strategie / Impact proces in beeld
- Meten van impact
- Impact adviesrapport
- Rapporteren op impact / Communiceren over impact / Monitoren en bijsturen op impact