Bij 125Procent nemen we impact serieus.
Om impact centraal te stellen, hebben we onze kernwaarden hier volledig op afgestemd. Die zetten we op alle levels in de organisatie in.
Onze kernwaarden zijn:
- Net dat stapje extra
- 125% Mensgericht
- 125% Toegewijd
- 125% Lef
- 125% Respect
Je kan impact maken op micro, meso en macro niveau. Impact maken op micro niveau betekent dat je kijkt naar individuele mensen en bijvoorbeeld hun huishouden. Op meso niveau impact maken betekent dat je kijkt naar de impact op het collectief: groepen mensen, wijken en gemeenschappen. Impact op macro niveau betekent dat je kijkt naar organisaties en beleid, of de samenleving als geheel. Impact op macro niveau gaat over de positieve impact op de hele samenleving.
Hieronder voorbeelden van impact die 125Procent op de verschillende niveaus maakt:
- Microniveau: het opbouwen van zelfvertrouwen, talentontwikkeling, zelfontplooiing en het krijgen van kansen om zich verder in de maatschappij te ontwikkelen.
- Mesoniveau: voor verbinding zorgen tussen organisaties binnen hetzelfde werkveld, maakt doelgroepen zichtbaar en zelforganiserend en versterkt community’s.
- Macroniveau: gemeenschappen die met elkaar verbonden worden en voor een sterke, betrokken en inclusieve samenleving.
De verschillende niveaus hebben ook invloed op elkaar: Wanneer mensen vanuit hun kracht en kwaliteit bijdragen aan de maatschappij, heeft dit een grote meerwaarde voor henzelf, hun omgeving en de wereld. Zo ontdekken ze hun passie en talenten, en dragen ze bij aan een sterke, betrokken en inclusieve maatschappij.
Bij 125Procent vinden we dat impact aantoonbaar moet zijn. Met onze Aanpak voor impact kan je inzichtelijk krijgen welke impact je wilt bereiken met jouw organisatie of project, hoe je dat denkt te gaan doen en of en waarom dit is bereikt.
In de volgende filmpjes vertellen jongeren zelf hoe 125Procent een positieve impact op hun leven, hun omgeving en de maatschappij heeft gehad: