Nibud Geldplan Bijna 18 jongerenparticipatie
Naar aanleiding van een verzoek van het Nibud heeft 125Procent een tweetal focusgroepen opgezet, waarin de vraag werd gesteld of ‘Geldplan bijna 18’ aansluit op de wensen en behoeften van de doelgroep.
De focusgroepen waren onderverdeeld in twee groepen ter grootte van 12 tot 15 jongeren. De eerste groep was in de leeftijd van 16 jaar en de tweede groep 18+.
De sessies duurde maximaal tweeënhalf uur en werden begeleid door een senior projectleider en ondersteund door een projectmedewerker van 125Procent.
Tijdens dit onderzoek werd er onderzocht met welke trefwoorden de jongeren online zouden zoeken. Ook werd de vraag gesteld of de naam en/of slogan van het geldplan aansprak. De tweede groep jongeren van 18+ konden al respons geven over de onderwerpen die bij ‘Geldplan bijna 18’ naar voren komen. Zij kunnen een perspectief geven van hun ervaring als 17 jarige.
DATA ANALYSE
De data verkregen uit de sessies worden uitgewerkt en geanalyseerd. Op welke punten sluit het aanbod of concept van ‘Geldplan Bijna 18’ aan op de wensen van de deelnemers en wat zijn verbeterpunten?
Aan de hand hiervan zal 125Procent een rapportage met conclusies en aanbevelingen schrijven.