Sociaal ondernemen

125Procent is bewust een sociale onderneming. Met een zakelijk gezond idealisme zorgen we dat onze verantwoorde bedrijfsvoering leidt tot continuïteit van onze maatschappelijke bijdrage.

We stellen mens en maatschappij centraal. Dat doen we door sociale projecten te ontwikkelen voor en mét kwetsbare doelgroepen. Maar zeker ook door ons inclusieve personeelsbeleid en door een bewuste keuze van preferred suppliers.

Met onze professionele aanpak in het sociaal domein realiseren we projecten met een meerwaarde voor de klant én voor de maatschappij. Onze tarieven zijn marktconform en toch krijgt onze klant meer dan 100%, want de waarde toevoeging voor mensen en maatschappij is bij 125Procent standaard onderdeel van ons werk. Daarnaast zorgen we er ook voor dat de impact die wij maken positief op onze opdrachtgever afstraalt.

Alan Bredenhorst over sociaal ondernemen

Hoe uit zich dat in de praktijk:

  1. Sociaal ondernemerschap
  2. Maatschappelijke doelen
  3. Duurzaam vrijwilligersbeleid
  4. Sociale firma (Amsterdam)
  5. Certificaat ‘Doofvriendelijk’
  6. Lid van toonaangevende sociale netwerken

Sociaal ondernemerschap

  • Onze missie is: een sociale samenleving, verbeteren van de wereld, impact maken en betekenisvol ondernemerschap.
  • Sociale en maatschappelijke impact maken staat op de eerste plaats.
  • Ons verdienmodel in de basis niet commercieel: winst is geen streven, maar we richten ons wel op financiële duurzaamheid.
  • Onze manier van produceren: eigenbelang overstijgend, win-win situatie, maatschappelijk effect, mensen voorop stellen, met en voor doelgroepen.
  • Aangeboden diensten/producten: mens, omgeving, kennis, zorg, sociale projecten.
  • Ieder lid van het 125Procent team is idealistisch, realistisch, proactief, optimist, heeft intrinsieke waarden, zit vol passie, acteert op kansen, denkt buiten het kader, houdt van samenwerken, en is verbindend.

 

Maatschappelijke doelen

We zijn gespecialiseerd in projecten voor jongeren, jongvolwassenen en professionals die met deze doelgroep werken. Daarnaast richten we ons ook specifiek op jongeren met financiële problemen en/of zonder baan, doven en slechthorenden, de LHBTQI-community en talloze anderen.
Werkvelden: We zijn onder andere actief op het gebied van onderwijs, jeugdparticipatie,  jeugdzorg, jeugdwerkgelegenheid, financiële gezondheid, gemeenschapsvorming en maatschappelijk werk.

  • Huidige maatschappelijke problemen aanpakken
  • Doelgroep: mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, vluchtelingen, mensen die leven in armoede
  • Impact: meervoudige waardecreatie, sociale en maatschappelijke impact en zo min mogelijk negatieve impact
  • Verbinding: verbinding tussen groepen in de samenleving, netwerken, verbinding tussen organisaties, sectoroverstijgend werken

 

Vrijwilligersbeleid

Naast ons professionele (interne en externe) team  zetten we ook meer dan 100 terugkerende vrijwilligers, jeugdambassadeurs en peer-educators in, die de uiteenlopende doelgroepen van onze projecten vertegenwoordigen. Omdat we actief verbindingen leggen tussen deze vrijwilligers en ons professionele netwerk, zijn veel van onze voormalige vrijwilligers onderdeel geworden van onze pool van freelancers.

125Procent heeft ook een vrijwilligersraad.

 

Sociale firma

Duurzaam investeren in je team is essentieel. Dat begint bij het aantrekken van de juiste collega’s, professionals en ervaringsdeskundigen, die met passie en betrokkenheid willen werken aan een sterke en betrokken maatschappij.

Wanneer mogelijk trekken we mensen aan vanuit de doelgroep. We hebben op dit moment iemand in dienst met schuldenproblematiek, een dove collega en een collega met een transgender achtergrond. Een deel van onze werknemers is bij ons gestart vanuit een afstand tot de arbeidsmarkt.

En daarbij blijven we investeren, met oog voor kwaliteit, groei, plezier en verbinding.

125Procent maakt impact op drie niveau's

Wil je meer weten over onze impact op drie niveau’s? Klik dan hier.

Vul hier je zoekopdracht in