Marion Mulder, voorzitter van Workplace Pride:
“Helaas hebben nog steeds te veel lesbische en homomedewerkers incidenteel of stelselmatig te maken met negatief gedrag dat met hun identiteit te maken heeft. De campagne ‘I can be myself @work’ heeft deze onderwerpen bespreekbaar gemaakt bij de deelnemende bedrijven en daar buiten.”
I can be myself @work
Het project
125Procent ontwikkelde voor Workplace Pride de crossmediale campagne “I can be myself @work” over jezelf kunnen zijn op je werkplek als LHBTIQ+’er.
De rol van 125Procent
125Procent ontwikkelde het concept, ontwierp en coördineerde de campagne, produceerde deelname met een boot aan de Gay Pride, een foto expositie in het Pulitzer en een spetterend optreden van de ‘I can be myself @work’ song op het landelijk COC Songfestival. Het effect van de campagne was landelijk groot, bij deelnemende multinationals effectief en op het niveau van deelnemers lifechanging!
Aansluiting bij de 125Procent missie
125Procent zet zich in voor een inclusieve samenleving waarin iedereen meetelt en waarin iedereen kansen kan krijgen. Uitsluiting op de werkvloer op basis van identiteit, gerichtheid of gender moet altijd bestreden worden, en daar zetten we ons met gedrevenheid voor in.
Meer over het project
Workplace Pride en haar leden (o.a. PWC, KPN, UWV en Shell) is gericht op jezelf kunnen zijn op de werkvloer. Workplace Pride streeft wereldwijd naar een veilige en prettige werkomgeving met gelijke kansen voor alle werknemers, met speciale aandacht voor LGBT werknemers. 125Procent ontwikkelde voor Workplace Pride de crossmediale campagne I can be myself @work; een unieke, landelijke campagne over jezelf kunnen zijn op je werkplek.
Leden van Workplace Pride konden dankzij deze campagne acht maanden lang, intern en extern laten zien dat ze een goede en positieve werkomgeving bieden voor alle werknemers. Dat dit volledig los staat van hun gender, leeftijd, cultuur, etnische of nationale afkomst, fysieke eigenschap, religie en uiteraard seksuele geaardheid!
Onderdelen van deze campagne waren social media-acties, posters en flyers, een foto- en filmwedstrijd, een expositie, een campagnefilm en diverse strategisch geplande mediamomenten. Als hoogtepunt bood Workplace Pride een spetterend on shore en off shore Gay Pride-programma.
125Procent is dankzij deze campagne genomineerd voor de 2013 Workplace Pride Leadership Award for Best Media Representation.
Meer informatie
Interesse in onze projecten en werkwijze? Neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Opdrachtgever: Workplace Pride – International platform for LGBT inclusion at work
De vraag: Bedenk een campagne die actief bijdraagt aan de inclusie van LHBTIQ+’ers op de werkvloer, en die de organisatie Work Place Pride onder de aandacht brengt
Doelgroep: LHBTIQ+’ers op de werkvloer
Periode: 2013