Week van de Arbeid
Tijdens de Week van de Arbeid stond Den Haag een week lang in het teken van werkgelegenheid. De gemeente, werkgevers en andere partners organiseerden op verschillende plekken in de stad evenementen en activiteiten. Deze waren uitsluitend gericht op het vinden van werk of opleiding. De Week was bedoeld voor alle inwoners van de gemeente Den Haag. Toch was het vooral gericht op specifieke groepen die moeite hebben met het vinden van een passende baan of opleiding.
Er was een veelzijdig programma met o.a. workshops, meet&greets, netwerkbijeenkomsten en evenementen. Zo reikte het MKB Den Haag een magazine vol succesvolle voorbeelden van 50-plussers en hun werkgevers uit. Tijdens de dag zelf had al de helft van de 50-plussers een vervolgafspraak kunnen regelen bij een werkgever.
Onbeperkt aan de Slag was aanwezig om mensen met een arbeidsbeperking te helpen. Er waren meet&greets met werkgevers die rekening willen houden met iemands grenzen. Boost your Future trok een hele hoop jongeren naar hun grote carrière-evenement. Het was een daverend succes. Aan het eind van de dag had maar liefst 95 procent een baan of een vervolggesprek geregeld. Ook voor statushouders en mensen die in aanmerking kwamen voor een STiP-baan was er aanbod.
Een grote rode Job-On-Hop-Off bus reed de hele week door de stad met aan boord wethouders en ambtenaren van de gemeente Den Haag. Hiermee werden de verschillende evenementen en activiteiten bezocht, en gingen werkzoekenden en werkgevers met elkaar in gesprek.
Uiteindelijk vonden maar liefst 1268 werkzoekenden uit de regio Den Haag tijdens de Week van de Arbeid een baan of een ander toekomstperspectief.
125Procent was als samenwerkingspartner van de organisatoren verantwoordelijk voor de kick-off. En heeft het de uitgebreide social mediacampagne rondom de Week van de Arbeid Den Haag ontwikkeld en uitgevoerd.